Mijn lijst met blogs

donderdag 12 januari 2017

Jezus en Maria

Vandaag weer een kerstkaartje. Eigenlijk niet de bedoeling, maar bij Knutsels en Kadootjes wordt een one layer kaart gevraagd. Het idee zat al in mijn hoofd voor een andere uitdaging, het kwam er in december niet van om te maken.
De aanleiding voor deze kaart is een hele leuke.
Ik werk met ouderen met een verstandelijke beperking in een wooncomplex waar ook ouderen een appartement hebben.
Op de 3e verdieping is dagbesteding, daar heb ik ook gewerkt, en daar worden hele mooie creatieve dingen gemaakt. Men is daar aan het breien, borduren, wolvilten en er worden zijde sjaals geverfd.
In de hal beneden staan 2 vitrines. 1 wordt gebruikt door de cliënten en 1 voor de bewoners van het complex.
Nu stond er in de vitrine van de cliënten een schitterend borduurwerk. Deze was gemaakt door een medewerker. Een afbeelding van Jozef en Maria met het kindje Jezus. Het idee zie je op mijn kaart en het was alleen met 1 kleur draad geborduurd en het binnenste was iets ruw gemaakt. Het gaf werkelijk een schitterend effect.
Ik stond daar met een cliënt naar te kijken, een dame van 79. Ze vond het werkelijk maar niets. Nee dit was veel te saai. Dat daar en ze wees naar de andere vitrine, dat vind ik wel mooi. En daar stonden een paar prachtige kaarten gemaakt door een MD fan. Ook wa de vitrine meer "Kerstig" aangekleed.
Ik begreep haar helemaal. Want hoe meer glitter hoe mooier het voor haar is. Hoe ze daar ook van genoot. En, ik weet hoe haar appartement er uit zag.  Daar stonden wel 7 Kerstmannen overal neergezet. Overal glitter en bloementjes en dat soort dingen. Geweldig vind ik dat, en zeker ook haar reactie.
De afbeelding heb ik opgezocht op (lang leve) internet. Ik wilde Jozef er niet bij hebben, dan vond ik het teveel nagemaakt. Daarom heb ik Maria en Jezus na getekend. Dat was voor mij nog wel een ding omdat ik geen teken wonder ben. Gelukkig is er gum...Daarna met een dunne marker overtrokken en de potloodstrepen weg gegumd. Nogmaals met een dikkere marker erover. Klein stempeltje en 1 klein sterretje geplakt.
Leuk om zo ook eens bezig te zijn.
Aangezien het donderdag is link ik deze kaart ook bij 52 weeks to Christmas.
Groetjes, Nelleke

21 opmerkingen:

Ellen zei

Wat prachtig is dit Nelleke...heel mooi nagetekend hoor! Ook het verhaal erbij is mooi en ik herken dit zeker. Mn nicht woont ook in zo'n woongemeenschap van Abrona.
Gr Ellen

lenywim35 zei

Heel fijntjes Nelleke. Het was zoeken, maar het is prima gelukt. Wat een leuk verhaal had je erbij geschreven. Wat zal die mevrouw blij geweest zijn met je aandacht. Klasse Nelleke.
grts leny

Joanne kramer zei

Prachtig! groetjes Joanne

Lia zei

Zo CAS en zo mooi!!
Lia, 52WTC

Erica ♥ zei

Mooi getekend, leuke kaart zo ☺
Gaaf verhaal zit erachter !
Gezellige en fijne (knutsel) dagen
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel-DDBD}

Marfien zei

Mooi! knap tekenwerk van een prachtige figuur

Marijke zei

Heel knap getekend en verder een super CAS kaart. Fijn dat je meedoet met 52WTC. Groetjes Marijke.

!neke zei

Weer een mooi blogbericht !
Het is een stijlvolle kaart !

groeten Ineke
52WTC

Rosina zei

Wat een mooi verhaal over je werk in zo een woongemeenschap Nelleke...en leuk dat contact met die dames met heel verschillende smaken...
Wat een prachtig CAS kerstkaartje heb je gemaan=kt en zo mooi Maria met het kindje getekend....dat doe ik je niet na....Heel knap gedaan en bedankt dat je meedoet met de 52 WTC challenge

creatieve groetjes
Rosina
DT 52 WTC

Suzan zei

Je hebt weer een prachtige Cas kaart gemaakt Nelleke!
Groetjes Suzan,52 WTC

Monique zei

Hij is prachtig Nelleke. En het verhaal daarachter ook.
Dank je wel dat je zoveel moeite hebt gedaan om mee te doen bij K&K.
Groetjes Monique

Nancy Soetaert zei

leuk hé al die verschillende smaken bij mensen!
Ik vind je kaartje bijzonder mooi!
Fijn dat je er weer was met een donderdagse kerstkaart!
groetjes
Nancy DT52WTC

Hermien zei

Goed bedacht Nelleke, en de kaart is simpel maar laat de boodschap wel duidelijk zien.
En wat heerlijk zo'n jongedame op leeftijd die duidelijk laat blijken wat haar smaak en mening is.
Bedankt voor je deelname bij K&K

Groetjes Hermien

Anita van Merode zei

Mooi verhaal en prachtig getekend.
Gr Anita

Danielle zei

Wat een bijzonder verhaal en ook een bijzondere kaart! Knap hoor!

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke, ...en ik heb weer zitten genieten van je verhaal én van je mooie one-layer card. Knap getekend hoor. Ik zie je gewoon staan samen met die mevrouw...zó leuk.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Hoi Nel,
wat een mooi verhaal, ik zie jullie daar al staan voor die vitrinekast! En je kaart is echt sueprmooi! Knap dat je dat nagetekend hebt.
Dank je voor het meedoen bij K&K.
GerJanne

Diny zei

Wat heb je een prachtig verhaal bij je schitterend kaartje Nelleke!
Groetjes Diny

Henriët zei

Leuk om te lezen hoe je aan je inspiratie bent gekomen.
Mooi gedaan hoor!
Groetjes van Henriët

Dora zei

Wat een mooi verhaal. En jammer dat zij alsnog dan niet haar 'ding'kon doen. zodat het minder saai was voor haar.
Maar goed. je kaart is heel mooi in deze eenvoud. Ik dacht eerst dat het met plaklijntjes was gedaan. En dat jij dit hebt getekend (na) is wel super gedaan. Ga zo door!

Jantine zei

Heel mooi! Knap nagetekend ook.
Mooie adbeelding!
En leuk verhaal.
Groetjes,
Jantine