Mijn lijst met blogs

woensdag 11 mei 2016

Lesje perspectief kaart maken


Er zijn op dit moment diverse challenges bezig waar ze een Hollandse kaart vragen of iets met oranje.
Een leuke uitdaging. Ik heb al verschillende prachtige kaarten voorbij zien komen. Zelf had ik een ideetje in mijn hoofd, nu de uitvoering nog. Dat was voor mij een lastige klus. Ik had een stempel en eenden stansen van MD gewonnen, en daar wilde ik wat mee maken. Toen ik het klaar was, was ik niet tevreden. Er klopte iets niet helemaal. Lieke zei dat de molen aan het zweven was, Wim zei dat de eend iets naar achteren moest en ik kreeg een lesje perspectief tekenen. Niet mijn ding, vandaar dat ik er zo moeite mee heb denk ik. Maar ja als de naar buiten kijkt, lijkt ons appelboompje ook veel groter dan het huis 200 meter verderop.
Ik heb gelijk ook een andere kleur oranje gepakt, want ook dat vond ik niet zo geweldig. De molen er als eerste opgeplakt en toen de stempel er op gezet. Maar zwart zie je niet op de molen terug. Daarna de stempel nogmaals op oranje papier afgedrukt en het gedeelte bij  de molen uitgeknipt. Verder wat wolkjes, de eend met zijn jongen en wat vogels getekend ( schapewolkjesvan MD)
Het is al wel veel beter als de eerste maar volgens mij had ik de grote eend nog iets naar voren willen halen. Het geheel heeft wel wat weg van een silhouet.
Alle stempels en stansen zijn van MD. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dat doen. Tips ziojn altijd welkom.
 
Hier mijn eerste probeersel, die leeft niet meer haha.
Challenges:
Cards & Scrap: typisch Hollands
MD: Iets met oranje
Knutsels en kadootjes: Hollandse weken
Scrapplezier: Kleurenpallet oranje /zwart
Kaartje plaatsen, en straks zwemmen met Thomas, en vanmiddag bakken met bloemen vullen.
Al trekt het freubelen ook wel. Ik ben met wat snelle kaarten bezig voor de verkoop van onze actie waarvoor ik ga lopen op 5 juni aanstaande.  www,justgiving/teamthomas.nl
Groetjes, Nelleke



27 opmerkingen:

Hermien zei

Je kaartje ziet er prachtig uit Nelleke, je moet maar op het idee komen...geweldig! Leuk dat je met ons meedoet bij K&K.

Groetjes Hermien

Charlotte zei

Prachtig Nelleke, de kaart met juist perspectief voelt zoveel beter aan :)
Leuk zo'n kaart met enkel maar silhouetten.

Groetjes,
Charlotte

Margot zei

Leuk om te lezen hoe je kaartjes tot stand zijn gekomen!

Diny zei

Wat een mooi exemplaar daarboven Nelleke....hoewel ik de eerst ook goed vind hoor.....je dochter is te streng voor je....haha!
Groetjes Diny

martina's kaartjes zei

hahaha, leuk te lezen, dat je op zoek gaat naar 'wat klopt er niet' ik vind ze beide goed hoor
grtjs,martina
x

Mariken zei

Leuk, die zwarte afbeeldingen op die heldere kleuren!! Gaaf!

Joanne kramer zei

Dat lesje perspectief wad goed. Wat is ie mooi en het klopt helemaal! Groetjes Joanne

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
je kaartje klopt helemaal..leuk het riet/gras gestempeld op oranje en dan uitgeknipt, de molen zweeft niet meer..ik vind hem prima zo..
groetjes,
Ans

Nancy zei

Hey Nelleke,

Je mag best tevreden zijn, zeker over die felle oranje kaart. Opdracht volgens mij helemaal geslaagd!!

Liefs,
Nancy

Gerrina zei

Wat een verschil; die 2e is het helemaal; ziet er prachtig uit! Groetjes, Gerrina

Boukje zei

Wat een mooie, wat leuk gedaan! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
Groetjes Boukje.

Rosina zei

Heel mooi deze kaartjes Nelleke....leuk dat je zoveel aanwijzingen krijgt van manlief en de dochter......Ik vind die zwarte silhouetjes heel mooi uitkomen op dat oranje...KNAP gedaan hoor...

groetjes Rosina

Nancy Soetaert zei

Jouw lesje heeft toch echt wel voor een mooi resultaat gezorgd! Heel mooi met de donkere silhouetten, en schitterend hoe je het gras voor de molen gedaan hebt!
groetjes, Nancy

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ik vind het heel leuk gecombineerd zo Nelleke. Je kaart is een klein schilderijtje geworden.
Lieve groetjes Miranda

GerJanne zei

Zo hee, dat is een mooi kaartje! Heel gaaf gedaan. Enig die gans met kuikentjes en de molen zo mooi achter het riet. Leuk dat ze je thuis dan zo goed aanwijzingen geven. zulke hulptroepen heb ik hier niet...
Ik zag alleen dat je geen links onder de challenges hebt gezet...in elk geval bedankt voor het meedoen bij K&K.
Groetjes,
GerJanne

Anoniem zei

Heel apart, mooi gedaan!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Nelleke zei

Ik heb ze weer gelinkt hoor. Ik had het wel gedaan maar het ging tijdens het bericht maken weer helemaal mis. Alles liep vast en nadat ik hem op plaatsen had gezet, stond deze nog op concept en de linken waren ook weer weg.Soms.... snap ik er niet van...

Marfien zei

Grappige kaart zo met die eendjes in de (oranje) Hollandse natuur, leuk gedaan.

Renate zei

Wauw!!! Dit geeft wel een heel gaaf effect. Het lesje perspectief tekenen heb je goed op gepikt. De compositie van de bovenste kaart is inderdaad wel beter dan de onderste kaart. Je hebt er een leuk tafereeltje van gemaakt. Het lijkt net of het avond is, in de oranje gloed van de zomerzon.

-xies- Renate.

Angelique zei

Hele gave kaart, wat heb je dat origineel gedaan. Wat hebben je man en dochter goede aanwijzingen gegeven, de tweede kaart klopt inderdaad beter.
lieve groetjes Angelique

Danoesja zei

Hoi Nelleke
Wat gaaf gedaante, het is een schitterende kaart, zo ga je ineens heel anders naar een kaart kijken en je hebt goede aanwijzingen gehad van je man en dochter.
Jij bent inderdaad ook goed bezig met het hardlopen voor het goede doel, heel knap van je en ik hoop dat het zo meer bekendheid krijgt, alvast heel veel succes ermee.
Lieve groetjes, Danoesja

Anita zei

Wat een gave kaart heb je gemaakt Nelleke.
Gezellig dat je meedoet met onze challenge

Gr. Anita
MDblog

Kaartenkraam zei

Veel beter dan he eerste poging. De molen staat nu echt op de grond en in de achtergrond!

groetjes van Ank

Antoinette Voorn zei

Schitterend Nelleke!

Jantine zei

Wat een mooie kaart is het geworden. En leuk dat we je eerste poging ook nog even mochten zien, dan is die 2e helemáál geweldig :-)
Mooi zo in 2 kleuren.
Groetjes
Jantine

Aartje zei

Wat leuk dat het hele gezin een mening had over je kaart. Maar met hun hulp is er daarna wel iets heel moois ontstaan.
Groeten, Aartje

Monique zei

Wauw! Wat mooi Nelleke.
Dank je wel voor je deelname bij K&K.
Liefs, Monique