Mijn lijst met blogs

donderdag 2 oktober 2014

Nu dan toch de kerstman

Daar is die dan toch: de kerstman. Oen dat ik ben, het bleek dat ik al iets klaar had met een schattige beer verkleed als kerstman. Nou die komt wel een keer denk ik maar zo. Sommigen gaven een reactie dat het vast kwam omdat ik niet zo kerstmannerig ben. Dat is ook wel zo, maar als dat de uitdaging is ga ik er wel mee aan de slag. Deze heeft ook wel hele lieve kleurtjes en het papier was er ook gauw bij gezocht. Het paste er perfect bij. De afbeelding en tekst komen van een oude kaart en ik weet niet of dat ook mag bij de uitdaging van MD. ( ik las hun regels nog even door)  De kerstroos blijf ik mooi vinden, nu heb ik deze na het embossen wat rood gemaakt. Achter de kaart een sierhoekje en nog wat frutsels. Lastig vind ik het om toch vrij volle kaarten te maken, ik vind dat zo knap hoe anderen dat doen. Ik heb ook nog wel even op de kaart van Ans gekeken hoe zij dat doet.
Toen ik de bovenste foto klaar had, heb ik de kaart later toch nog wat veranderd. Een paar rode parels erbij en op de sneeuwster heb ik wat glitter gedaan. Al zie je dat op de foto niet goed. Het was eigenlijk ook al wat te donker, wat gaat dat weer hard zeg al is de temperatuur heerlijk.
Of het daarom komt, dat door het mooie weer de buitendeur en kamer deur veel open staat,weet ik niet. Gisteravond zei Wim tegen mij: "hebben wij nog een muizenval?" Lieke zei ik dacht ook al dat ik wat zag..... O, als  ik ergens bang voor ben is dat wel voor muizen...... Ik schrik daar altijd zo ontzettend van. Jaren hebben wij ze niet in huis gehad, wel in de schuren,  maar in huis nooit meer. Dat wordt nog wat als ik 's nachts naar het toilet moet......Het grote licht aan en maar heel veel lawaai maken. :) Ik hoop dat het er bij eentje blijft.
Deze kaart doet mee met de volgende challenges:
Yvonnes 52 weeks of Christmas: kerstman
Christmas card challenge: alles mag
52 CCT: Diamonds and pearls
Marianne Design: maak een kerstkaart, MD: papier, sierrand en kertsster.
Crafty Hazelnuts: maak een kleurrijke kaart
Knutsels en kadootjes: bingo, rood-wit-blauw
Tot een volgende kaart.
Groetjes, Nelleke


36 opmerkingen:

lenywim35 zei

Heel mooie kaart Nelleke. En leuk verhaal. Ja, s avonds de deur open en je kan het schudden. Wij hebben jaren een muizenplaag gehad. Kwamen ze door dat kleine dingetje in de muur, waar de afzuigkap op uit komt. Heel die koker zit natuurlijk met afgezogen vet e.d. Was de binnenkant ervan helemaal weggevreten. iepen ze op het aanrecht. Brrr
En ook op zolder. Dus korrels strooien. Maar ik heb het er nietop. Je schrikt er zo van, net als van spinnen. brrr vanmorgen weer eentje in de badkamer. gr leny en succes met je kaart.

Gerrina zei

Wat een heerlijke kaart! Leuke kerstman en mooie kerstster!! Hier merken we niets van muizen in huis, we hebben er weleens een dood uit de vijver gevist... Gisteren in het donker ergens op het terras op gaan staan; bleek vanmorgen een knoepert van een naaktslak te zijn... Ben zoveel mogelijk buiten en geniet van deze langzame overgang naar de herfst. Lijkt wel of de bomen er ook nog geen zin in hebben; ze verkleuren heel langzaam... Groetjes, Gerrina

Helen zei

wat een gezellig en mooi kaartje.
Groetjes Helen

Judith Liefting zei

Mooi!

jolanda zei

prachtige kerstkaart

Rosina zei

Nou je kaartje is zeker wel geslaagd hoor Nelleke...heel mooi en kleurrijk geheel...
Ook ik heb het niet op muizen, had er jaren geleden meer last van,toen wij nog vee en veevoer aanwezig was,
Vorige week waren de kids maiskolven aan het pellen en oma moest die korreltjes binnen bewaren....niet dus he.....allemaal muizenlokkertjes....brrrr....ik moet er ook niks van hebben....

groetjes en een fijne donderdag
Rosina

Renate zei

Ohw... maar dit is ook een liefie zeg. Wat een dotje. Super leuk gemaakt.
Ik ben ook niet zo'n kei in het maken van volle kaarten. Ik vind ze wel heel mooi om te zien, maar op de één of andere manier krijg ik het zelf nooit voor elkaar.

-xies- Renate.

marja kenter zei

Wat ziet het er lekker fris uit die kleuren.
Mooi kaartje hoor.
En wat die muis betreft, wij hebben ze steeds in de voortent op de camping en muizen zijn niet alleen griezelig maar ook erg vies, wij zetten dus ook steeds valletjes en hebben er al 40 gevangen sinds 1 april, moet je nagaan, dat loopt gewoon lekker te snuffelen als jij slaapt brrrr en ze piesen overal.Ik hoop voor jullie dat jullie hem gevangen hebben.
Fijn weekend en groetjes
Marja
En van die zwarte renspinnen, die rennen hier nog wel eens in de kamer, ook zoooooooo eng :-)

martina's kaartjes zei

helemaal leuk ! mooi gemaakt
grtjs,martina
x

Misseke zei

Het is een prachtige kerstkaart geworden Nelleke - supermooie combinatie heb je gemaakt en het is een echt plaatje geworden.
Ja het probleem van het volle ken ik wel, materiaal genoeg maar het combineren pffff...gingen soms dagen inkruipen. De laatste tijd ben ik wat makkelijker geworden: is de combinatie er meteen ok maar anders wordt het maar een simpele kaart ;)
Weinig last van muizen 8-hoog , ook niet zo'n schrik van maar van spinnen des te meer...gelukkig ook weinig last van want ik roep de buurt bij elkaar ;).
Groetjes,
Misseke

Bea zei

Prachtig kerstkaartje met die vrolijke kerstman Nelleke, gelukkig hier geen last van muizen, alhoewel toen we vanmorgen thuiskwamen van het boodschappen doen buiten een poes zat met een muisje in zijn bekkie....

groetjes Bea.

Ans Gilbert zei

Hoi Nelleke,
het is echt een prachtige kaart mooie kleurtjes, leuke kerstman, lekker veel te zien, super..liefs Ans
p.s. ik heb mijn kerstkaart mét kerstman net geplaatst. jaja..het is gelukt

Marjan zei

Erg gave kaart, Nelleke! Mooie kerstman, zo lekker jolly, maar ook met iets schattigs. Mooi kleurtjes samen, ben dol op deze kleuren samen.
Haha muizen, wij hebben er regelmatig een, zeker twee keer per jaar. Om muizenvallen lopen ze met een grote boog, ook al plaats ik ze in "de loop" , blijkbaar is dit de intelligentsia:) Daarom toch gif gekocht, maar daar moeten ze echt veel van eten en ik zie ze dan ineens niet meer, pas na twee of drie dagen. Vraag me weleens af of wij ergens een gaatje hebben in de muur... want de deur is vaak dicht.

Mariken zei

Prachtig kaartje Nelleke, erg leuk!
Fijne avond!

Suzan zei

Prachtige kaart Nelleke!
We zijn allemaal druk met kerstkaartjes bezig!
Groetjes Suzan

Riannerizanti.blogspot.nl zei

die muizen doen niets hoor die zijn eerder bang van jou .
En kerstmannen daar ben ik ook niet zo weg van maar die van jou is wel leuk en goed gecombineerd.
Rianne

GerJanne zei

Hoi Nelleke, leuk dat je ook een Kerstman geryceled hebt! Je kaart is super leuk geworden. En die parels maken het dan toch net weer even af!
Hopelijk blijft het inderdaad bij 1 muis. maar die poes van jullie, ligt die niet op de loer??
Groetjes,
GerJanne

José zei

Mooie kaart met de kerstmaan, prachtige kleuren ook, niet echt traditioneel

Henriët zei

Ik vind hem helemaal geweldig Nelleke! Wat een super leuke kerstman. En die kerstroos is inderdaad prachtig!
Dank voor je tip over het kraftpapier. Daar kan ik wel iets mee.
Groetjes van Henriët

Diny zei

Ik had al op je ander blog een reactie geplaatst....maar ik vind je kerstman SUPER hoor Nelleke! Prachtige kerstkaart.
Groetjes Diny

Anita zei

Nelleke je hebt een prachtige kaart gemaakt maar voor de challenges op het Marianne Design Challenge Blog moet je wel een afbeelding van MDesign gebruiken.
Helaas is deze niet van MDesign.
Sorry maar we zullen de kaarta helaas moeten verwijderen.

Groetjes
Wybrich/Anita

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Nelleke, ik vind dat je een hele lieve kerstkaart hebt gemaakt. Gewoon lekker je eigen stijl aanhouden hoor, altijd leuk om iets te proberen maar als het niet bevalt...Dat ijsblauw met rood vind ik ook een mooie combinatie voor kaarten..succes met de muis.LOL
Lieve groetjes Miranda

Corrie zei

Hoi Nelleke
Ik vind het een plaatje, mooi met de kerstman en zulke leuke accentjes, een kaart waar je weer trots op mag zijn.
Lieve groetjes,Corrie

Marfien zei

Als je midden in de polder woont moet je niet bang zijn van muizen:-) zulke lieve diertjes. Maar alles wat eetbaar is moet wel in trommels, anders heb je geen koekje of chocola meer over. Ze komen niet door de deur maar gewoon dwars door de muur of via de spouw langs het dak. Ook gekleurd papier lusten ze graag. Doe je voorraad kerstkaarten maar in een trommel want ze proeven elke kaart en voor de lekkerste roepen ze hun familie bij elkaar. Dit kaartje is weer in leuke kleurtjes, en glitter op de Noorse ster is mooi geworden. mede namens de Zeeuwse muizen, groetjes, Marfien

Monique zei

Prachtige kaart hoor! Ik was deze week bezig voor de volgende challenge voor K&K. Ik dacht dat ik het goed had gedaan. Beterschap....moest het een felicitatie zijn. Dus nog maar 1 maken. Net als jou kerstman. Maar hij is geslaagd en de rode pareltjes doen het goed.
Wij hebben geen last van muizen maar hadden deze zomer wel een paar keer een pad in huis. Dan ga ik gillen hoor. Bah!
Lieve groetjes, Monique

Monique zei

P.s. Vergeet ik helemaal je te bedanken voor je deelname bij K&K. Bij deze dan :-)

Danielle Vincent zei

That is THE CUTEST Santa image ever!! Love the Red and Blue colors. Thanks so much for joining us this week at 52CCT!

Trijntje zei

Hoi Nelleke . Je kaart is echt prachtig! hele mooie kleuren, prachtige Kerstman en heel mooi gemaakt met alle details. IK herken het wel.... Soms denk je ook dar er wat bij op moet omdat sommigen onder ons van die prachtige "volle" kaarten maken. De pareltjes erop zijn wel even leuk! Ik ben weg van deze kaart. Groeten Trijntje

Hazel zei

Love all the blue and red. Thanks for entering your lovely crafting for CHNC challenge 196 - you could also enter this into my CHNC challenge extra for October - I'd love to see it there too. x

Ans S. zei

Prachtige kerstkaart met een leuk plaatje van de kerstman en ik vind de kleurencombi ook geweldig mooi.

Groetjes Ans

Hermien zei

Enig vind ik je kerstman op je kaart, je hebt het weer leuk voor elkaar!

Groetjes Hermien

La Papera Gialla zei

This image remains one of my fav and you colored it perfectly!
Thanks for joining us at Christmas Card Challenges this week!
Monica - CCC DT

Deborah Frings zei

Beautiful card - love the colours! The diecut flowers and pretty pearl accents! Thanks so much for playing along with 52CCT this week!

Ellen H. zei

Deze heb ik op de andere blog gezien!!! Wat leuk!!!

Peanut zei

So sparkly and beautiful, Nelleke. Thanks for joining our September Stash challenge at 52 {C}CT. Have a lovely week!
hugs, Asha

Ingrid Reyners zei

Op het blog van 52 weeks off had ik al gezegd hoe tof het kaartje was, nu ben ik voor K&K hier, en het rood wit blauw zijn geweldige kleuren voor een kerstkaartje, mooi scandinavisch, ik hou er van. Leuk nelleke dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid