Mijn lijst met blogs

woensdag 25 juli 2012

Wat er gebeurd als je een candy wint.......

Het is weer de laatste woensdag van de maand, tijd om de kaart voor het kleurenkaartteam te posten.
Dit keer zijn de kleuren felblauw en lime groen.
Hoe deze kaart tot stand is gekomen is een heel verhaal.
Toen ik in april met bloggen begon, wist ik er nog niet veel van. Een kaartje erop zetten dat ging nog wel, maar hoe zet je iets in de zijlijn? Met wat hulp van schoonzoon en GerJanne en vooral door heel veel zelf te proberen gaat het bloggen steeds beter. Ik sta warempel versteld van mijzelf. :)
De eerste candy waar ik aan meedeed was die van Zussenknutsel, die candy was een blad, Marianne genaamd. En tot mijn verbazing win ik die. Helemaal blij natuurlijk, een leuk blad om door te bladeren en ideeën op te doen. Toen mijn man vroeg wat ik wilde hebben voor moederdag zei ik: doe me maar een abonnement op Marianne. Zo gezegd zo gedaan. Het eerste nummer van mijn abonnement krijg ik deze maand, maar ik kreeg alvast een welkomstgeschenk het boekje Liefs uit Holland van Inge Blom. Daar staan zulke leuke voorbeeldkaarten in, daar wilde ik er één van maken. Dat heb ik nu dus gedaan. Niet de kleuren rood-wit blauw, maar blauw- groen zoals jullie zien. En vooral: een beetje van Inge maar nog meer van mijzelf.
De randen heb ik met de schaar omgekruld, en dat gaat heel makkelijk, en wat blauwe inkt op het groen gedaan. Zelf een draadje gedraaid in de kleuren waarvan ik vind dat die er mooi bij passen. Verder wat oud kant van oma gebruikt.
Trouwens Inge Blom heeft ook een blog. Het is leuk om daar eens een kijkje te gaan nemen, want ze maakt mooie kaarten en schrijft er op een leuke manier wat bij.
Voor iedereen bloggroetjes van,
Nelleke

22 opmerkingen:

Anoniem zei

Je kaart is super mooi en gefeliciteerd met het winnen bij de zussenknutsel.Groetjes Joke

Annerieke zei

Geweldig leuk deze kaart Nelleke! Leuke details en mooi afgewerkt. In je verhaal herken ik wel iets hoor. Zo ben ik ook ooit begonnen en zal ik je een geheimpje vertellen...het is verslavend :-). Het leuke van bloggen is dat je er zo veel inspiratie van krijgt. Je gaat iets maken, een beetje van een ander en een beetje van jezelf, ik denk dat dat bij iedereen zo werkt, denk je ook niet? En het allerleukste is dan nog dat alle creaties uniek zijn, geen een hetzelfde.

Gr Annerieke

martina's kaartjes zei

wat een verhaal ! en zo heeft iedereen van ons wel een 'reden' om te blijven bloggen en kaartjes te maken he ? heel leuk kaartje !
bedankt voor je deelname en geniet nog van de zon,
grtjs, martina
x

Nancy zei

Nelleke,

Fleurig is ze zeker wel, die kaart van je!!
Proficiat met je winnende kaart, ook met deze!

Liefs,
Nancy

kom gerust eens bij me langs...

José zei

Je al doende leert men het blogvak he hahaha. Hier ook hoor!
Hartstikke leuke kaart heb je gemaakt Nelleke. Het stukje kant geeft een heel mooi accent achter het hart. Leuk ook de slinger!

Annelies zei

Je hebt goede inspiratie opgedaan! Ik ben ook beginnend blogger en ben ook regelmatig hulpeloos. Gelukkig kunnen we dan op andere vertrouwen!

Groetjes, Annelies

Ellen zei

Leuk gedaan Nelleke....ook je verhaaltjes zijn altijd leuk om te lezen. Mooie kleuren heb je gebruikt. Ik heb de Marianne ook en geniet ervan als hij weer binnenkomt.

Groetjes, Ellen

Jeannette zei

leuk verhaal Nelleke, zo val je vaak van het een in het ander he? en dat bloggen gaat je heel goed af hoor, ik vind het leuk om iedere keer weer je verhaaltjes te lezen, wat mij betreft ga zoor door en je kaartje is ook weer heel leuk geworden, groetjes, Jeannette

Marfien zei

Heerlijk hè als je mensen in de buurt hebt die af en toe een handje helpen(en dan op een gegeven moment verbaasd zijn dat je het zelf al kan).Ik kreeg het blad van Sinterklaas die dacht dat ik het zelf uitgegeven had. En door te bloggen en veel te kijken kom je op ideeën, daar is niks mis mee.
Leuke kaart weer met mooie kleuren. Voor de "rafel"randjes gebruik ik nu een goedkoop nagel vijltje. Was te slecht voor je nagels maar prima voor papier.
groetjes, Marfien

Was eigenlijk naar iets anders op zoek :-)

Marian zei

Ziet er heel mooi uit
Fijne dag verder Groetjes Marian

Anita Meijer zei

Hoi Nelleke, wat is je kaartje weer super geworden en het verhaaltje erbij maakt het helemaal af. Top.
Liefs van Anita

Corrie zei

Gefeliciteerd hoor Nelleke super voor je ,dit is ook weer een prachtige kaart. Ik heb ook nog steeds hulp nodig bij het bloggen ,maar jou gaat het steeds beter af. Fijn dat Gerjanne je helpt toch?
Groetjes Corrie

Lia zei

Prachtig kaartje hoor, en al doende leert men nietwaar?
groetjes Lia

corryskaart zei

hoi nelleke
je hebt er een echt vrolijke feestkaart van gemaakt en lekker fris en fruitig door de kleuren!
groetjes van corry

Janny Jager zei

Leuke kaart Nelleke en wat heb je een mooie kleuren gebruikt.

Groetjes Janny

Nadine zei

Een leuk verhaal! En een leuk hip en vrolijk kaartje!

Bep zei

Hoi Nelleke,

Wat een leuke en frisse kaart.

Gr...Bep

Het zonnetje in huis zei

Hallo Nelleke,

Leuke kaart en wauw een candy gewonnen en dan nog een abbonementje erop gekregen ook, genieten zou ik zeggen hoor !

Groetjes, Jaimie

Het zonnetje in huis zei

Hallo Nelleke,

Leuke kaart en wauw een candy gewonnen en dan nog een abbonementje erop gekregen ook, genieten zou ik zeggen hoor !

Groetjes, Jaimie

Chantal zei

Leuke kaart.

Groetjes Chantal

SandraR zei

Mooie kaart, Nelleke! Heel creatief ook trouwens, leuk om te zien!

Liefs, San

Marjan zei

Leuke kaart heb je gemaakt! Ja, het bloggen is leuk en goed van je dat je ben blijven proberen na de hulp!